cms چیست؟

سه شنبه 3 تير 1399
10:31
bahador

cms چیست؟

اگر بخواهیم ساده صحبت کنیم می توانیم بگوییم که یک سامانه مدیریت محتویات، سامانه ای است که محتویات را مدیریت می کند. این سیستم که در وب به نام CMS شناخته می شود، مخفف Content Management System است که یک نرم افزار روی سرور است و به مدیرسایت اجازه می دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی مجدد سایت تغییردهد.

cms چیست ؟
اگر بخواهیم ساده صحبت کنیم می توانیم بگوییم که یک سامانه مدیریت محتویات، سامانه ای است که محتویات را مدیریت می کند. این سیستم که در وب به نام CMS شناخته می شود، مخفف Content Management System است که یک نرم افزار روی سرور است و به مدیرسایت اجازه می دهد تا محتوای سایت را بدون نیاز به طراحی مجدد سایت تغییردهد.

در واقع مدیر سایت یک بار سیستم CMS را طراحی و برنامه نویسی و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی می کند و آن را روی سایت کاربر نصب می کند. کاربر به راحتی می تواند صفحاتی را از آن کم یا به آن اضافه یا ویرایش کند. برای درک بیشتر کارایی می توان این سیستم را با یک سیستم ثابت هم چون HTML مقایسه کرد. هنگامی که در سایت از صفحات ثابت HTML استفاده می شود، برای به روز کردن آن ابتدا باید صفحه موجود قبلی را دانلود کرد، سپس تغییرات مورد نظر را روی آن اعمال و سپس صفحه جدید را دوباره روی سرور آپلود کرد و فقط افرادی که کدهای دسترسی لازم برای این کار را در اختیار دارند می توانند این عمل را انجام دهند. هم چنین برای این منظور باید از برنامه های جانبی و کمکی استفاده کرد. در حالی که با در اختیار داشتن یک سیستم پویا و دینامیک مثل CMS کاربر قادرخواهد بود به سادگی مطالب موجود در سایت خود را به روز کند.سیستم های وب مدیریت محتواWCM ، WCMS و یا Web CMS یک سیستم نرم افزاری مدیریت محتوا (CMS) است، که به عنوان یک برنامه تحت وب برای پیاده سازی، ساخت و مدیریت محتوایHTML شناخته و از آن برای مدیریت و کنترل، محتویات وب (اسناد HTML و تصاویر مربوطه) استفاده می شود. امکانات WCMS شامل ایجاد محتوا، کنترل محتوا، ویرایش و توابع تعمیر و نگهداری ضروری وب سایت است.

دیاگرام

ابزارهای این نرم افزارها به کاربر اجازه می دهد که با داشتن دانش کمی از زبان های برنامه نویسی یا زبان نشانه گذاری بتواند با سهولت نسبی به ایجاد و مدیریت محتوا بپردازد. بیشتر سیستم ها از یک پایگاه داده برای ذخیره محتوا، فراداده ها، یا اشیایی که ممکن است توسط سیستم مورد نیاز باشد استفاده می کنند .مطالب و محتوا اغلب، به شکل XML ذخیره و برای تسهیل استفاده مجدد و قابل انعطاف ارائه می شود. لایه ارائه محتوای وب به بازدیدکنندگان سایت بر اساس مجموعه ای ازtemplate ها نشان داده می شود.template ها گاهی به صورت فایلXSLT است. بیشتر سیستم ها از یک«server side caching» برای تقویت عملکرد استفاده می کند. این تا زمانی خوب است که WCMS تغییر نکرده است، اما گاهی اوقات مشاهده ها به صورت منظم رخ می دهد. مدیریت به طور معمول از طریق مرورگر انجام می شود، اما بعضی از سیستم ها به استفاده از یک «fatclient» نیاز دارد. بر خلاف سازندگان وب سایت، WCMS اجازه می دهد تا کاربر غیر فنی توانایی انجام تغییرات دلخواه را با آموزش کم داشته باشد.WCMS به طور معمول برای راه اندازی و اضافه کردن ویژگی های جدید به یک کد نویس با تجربه نیاز دارد، اما در درجه اول ابزار تعمیر و نگهداری برای مدیران غیر فنی است.
  • مزایای سیستم مدیریت محتوا CMS
سیستم مدیریت محتوا (CMS) تحولی شگرف در زمینه طراحی و مدیریت سایت های اینترنتی به شمار می آید. امروزه توقع بینندگان سایت ها بسیار بالا رفته است و دیگر مرور سایت هایی با صفحات ثابت و راکد هیجانی در کاربران به وجود نمی آورد. سطح توقع کاربران امروزی سرعت در تغییر و به روزرسانی اطلاعات است و ارائه مطالب و اطلاعات جدید در هر بار رجوع کاربران به سایت می تواند آن ها را پای بند سایت کند.

منبع : تازه های تکنولوژی

تبلیغات میان متنی

سئو سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران ، طراحی سایت فروشگاهی و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. طراحی وب سایت یکی از ضرورت های انکار نشدنی برای رشد کسب و کارها به حساب می آید. همچنین بعد از اتمام پروژه طراحی سایت شما به خدمات سئو و تبلیغ گوگل نیاز خواهید داشت.

ما متخصص بهبود سئو سایت هستیم. بهبود سئو سایت در کمترین زمان ممکن با پیام آوا پردازش.


[ بازدید : 273 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته / نصب دوربین مداربسته / دوربین هایک ویژن / مقالات دوربین مداربسته / دوربین مداربسته تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / هایک ویژن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]